Peugeot 407 2.0 Symbole tesz
2011.12.26. 17:56
Teszt: Peugeot 407 Symbole 2.0 HDi - Mindent a szemnek!
Kulcsszavak: Peugeot, 407
Jó napot! Hát maguk, mit csinálnak? - kérdezték a fehér Astrából kiszálló egyenruhások. Kollégáim, verbális készségeik legjavát megcsillogtatva, azt mondják, hogy éppen fotózzák az autót.
- Megnézhetjük?
- Hogyne!
- Beülhetünk?
- Igen.
- Laci, ez jobb mint az új Mondeók - mondja a rendőr. Megnézik, megköszönik, távoznak, majd 10 percen belül másik rendőrségi Astra érkezik. Rádión szóltak a kollégák, hogy van itt egy Peugeot 407, én is megnézném, ha szabad. Szeretünk autókról beszélgetni, neki is szabad.
A 407 feltűnő karosszériája másokra is ugyanígy hatott, bárhol jártunk vele. A feltűnéshez elismerés párosult. A formaterv autópályán megteszi hatását, a többiek morfondírozás nélkül húzódnak le középkategóriás francia autó elől, még akkor is, ha nem megyünk gyorsabban náluk.
Úgy tapasztaltuk, hogy a 407-nek van tekintélye, amit a kétliteres HDi dízel ereje is megtámogat. Autópályán a felső fokozatokban az elvárt erővel gyorsultunk, a tesztautó némi nek
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
KAPCSOLÓDÓ LAP.HU OLDALAK
ifutás után erőlködés nélkül hozta a 208 km/órás végsebességet.
Elvileg 1,0 bar a maximális turbónyomás, amivel 320 Nm a nyomatékcsúcs. Már ez az érték is tekintélyes, de túltöltéssel (overboost!!) rövid ideig 340 newtonmétert termel a motor, ráadásul mind a hat fokozatban.
Jól jött a motor rugalmassága, mert a váltó hosszú utakon jár, kissé akadozik is, nem váltunk rabjává az állandó kapcsolgatásnak.
Városban az elfogadható szintre csökkentett turbólyuk sokat könnyít az autó vezetésén, nem kell külön figyelni a motor életben tartására dugóban araszolásnál. Országúton visszakapcsolás nélkül is könnyen kinézhetünk a sorból egy előzés erejéig.
A hidegindítás után is puhán és csendesen járó motor zaja 160-180 km/órás sebességnél visszafogott, a szélzaj gyorsabb tempónál sem jelentős, a jól szigetelt futómű és a gumizaj minden körülmények között csekély marad.
Az erős és nagyon kulturált motor alacsony fogyasztással tehette volna fel a pontot az i-re. Takarékossága viszonylag kis sebességnél nem egyértelmű. Autópályán két személlyel 140-es sebességet megcélozva 7,4 literes fogyasztás adódott száz kilométeren.
Érdekes módon a motor szinte érzéketlen a terhelés növekedésére, mert csak jó egy literrel tankoltunk többet, amikor öten élveztük a 407 kényelmét, autópályán igazán gyorsan mentünk, országúton sokat előztünk és városban is nyomtuk a gázt.
Elöl a vastag párnázású, kényelmes ülésekben jó sorunk volt. Hátul is kényelmes az ülés, de a magasabb utasoknak jutó passzentos tér ebben a kategóriában szokatlan. A csomagtér is váratlanul szerény méretű a konkurensekhez képest, csak 407 literes. A 407 liter persze szellemesebb, mintha mondjuk 430 literes volna, mint az elődé.
Korlátozott méretén kívül más baja nincs a csomagtartónak, kellően magas és formája szabályos. A hátsó ülések a slusszkulccsal az utastérből zárhatók, így nem lehet hozzáférni a csomagtérhez az ablakok beverésével.
Jellemzően jó minőségi benyomást keltő anyagokkal találkozunk az utastérben, kivéve a kormányoszlop műanyagát, ami alaposan elüt az elegáns kárpitoktól vagy a barátságos műszerfali műanyagoktól.
Jobb oldalon egy igazán nagy kesztyűtartót találunk. A vezető térdénél egy kisebbe rakhatjuk mindazt, aminek nem jut hely a váltó környékén, ahonnan nekünk hiányzott legalább egy nyitott rakodóhely.
A két első utas az egyetlen pohártartóba rakhatja telefonját, mert a térképtartóból nehéz előbányászni, ha csörög. A középkonzolon sem biztató a helyet. A kartámasz alatti üreg méretes ugyan, de nyitása előtt meg kell kérni az utast, hogy emelje fel könyökét.
A Peugeot az igazán igényes megoldások közül választott a futómű tervezésénél. Elöl kettős keresztlengőkaros a független felfüggesztés. Hátul kis helyigényű, független, többlengőkaros konstrukcióval találkozunk.
Nem volt hiábavaló a ráfordítás, a 407 a sportosan vezethető középkategóriás autók közé tartozik. A futómű annyira sokat tud, hogy a széria menetstabilizáló elektronika visszajelzőjét nem láttuk felvillanni, persze nem kerestük külön a bajt. Az ESP kis sebességnél kikapcsolható, némi kerékkipörgéssel ugyanis könnyebb lehet elindulni hóban, de 50-nél magától visszakapcsol.
Az elektrohidraulikus szervokormány rásegítése a kétezres dízelben más paraméterek mellett a sebességtől is függ. A 407 pontosan kormányozható, a volánon nem jelentkeznek hajtási befolyásokat, nem kell szkanderezni a turbódízellel.
Gyors tempóval elvállalt és váratlanul nyugodtan abszolvált kanyarok után értékeltük is a sportos vezetőknek szóló a futóműhangolást. Az úthibákat viszont ennek ellenére jobban kezelhetné a modern futómű. Nem az imbolygó lágyságot kérjük számon, de hasonlóan jó stabilitást kényelmesebb rugózással is meg lehetne valósítani.
Okos szolgáltatás a kezelési útmutatóban lokalizálásnak hívott lehetőség: az ajtózáró gomb megnyomásával a 407 a fényekkel jelzi hollétét. A középkonzoli menüben személyre szabhatjuk a haza kísérő fény időtartamát és más apróságokkal is erősíthetjük a kötődést az autóhoz.
Fanatikus tükörbehajtóként örömmel vettem az ajtók zárásakor a karosszériához simuló külső tükröket.
Középkategóriás dízel limuzinokhoz mérve a kétliteres 407 HDi Symbole 6 650 000 forintos alapára teljesen rendben van, a jól felszerelt és nagyon vonzó külsejű autóért akár többet is elkérhetnének, főleg azt tudva, hogy minden lényeges extrát alapáron megkapunk.
A komplett felszereltséghez már csak az ülésfűtés hiányzik, felára csupán 50 000 forint. A tolatóradar 130 000 forintot emészt fel a vállalat büdzséjéből, szerintünk a menő cégautóra vágyók mindenképpen rendeljék meg, mert a 407 áttekinthetetlensége zavaró.
Az árlistából úgy tűnik fel, hogy könnyűfém felnit rendelve automatikusan jár a légnyomás ellenőrzés az abroncsokban, az egyébként is meglévő biztonsági extrák mellé.
Nemrég a minden kivitelben vezető oldali térdlégzsákkal felszerelt <a data-cke-saved-href="http://www.vezess.hu/hir.php?idx=4882" href="http://www.vezess.hu/hir.php?idx=4882" target"_blank="" style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; color: rgb(0, 102, 153); text-decoration: none; "> 407 öt csillagot kapott az Euro NCAP törésteszten. Ehhez a kezdéshez valószínűleg illik majd a folytatás: ilyen jó fogadtatású külsővel kevésbé jó autók is sikeressé válnak.
Teszt: Peugeot 407 Symbole 2.0 HDi - Mindent a szemnek!
Kulcsszavak: Peugeot, 407
Műszaki adatok - Peugeot 407 2.0 HDi Symbole
|
 |
MOTORADATOK |
 |
Lökettérfogat (ccm) |
1997 |
 |
Furat x löket (mm) |
85 X 88 |
 |
Hengerek / szelepek száma |
S4/16 |
 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
100(136)/4000 |
 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
320/2000 |
 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
11 |
 |
Végsebesség (km/h) |
208 |
 |
FOGYASZTÁS |
Város (l/100 km) |
7,7 |
 |
Lakott területen kívül (l/100 km) |
4,9 |
 |
Vegyes (l/100 km) |
5,9 |
 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
155 |
 |
MÉRETEK |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
4676/1811/1477 |
 |
Tengelytáv (mm) |
2725 |
 |
Csomagtér (liter) |
407 |
 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) |
1505/575 |
 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) |
66 |
 |
Gumiméret |
205/60 R16 H |
 |
ÁR, KÖLTSÉGEK |
Alapár (forint) |
6 650 000 |
 |
Konkurensek (forint) |
Ford Mondeo 2.0 TDCI Trend: 6 365 000 |
|
Renault Laguna 1.9 dCi Expression: 5 980 000 |
|
Opel Vectra 1.9 DTH Comfort: 6 751 000 |
|
Honda Accors 2.2 i-CTDI Sport: 6 999 000 |
|
Toyota Avensis D-4D Sol: 6 655 000 |
 |
Tesztelt autó ára (forint) |
|
 |
Fontosabb extrák |
vezető-, utasoldali-, oldal-, függöny-, térdlégzsák, ESP, 2 zónás automata klíma, CD-s rádió, |
 |
ÉRTÉKELÉS |
a vezess.hu véleménye |
A Peugeot 407 fellépése rendkívül magabiztos. Magabiztossága jogos, mert a 136 lóerős dízelmotorral erős és jól vezethető autó. Szépségének ára a rossz áttekinthetőség és a szerény térkínálat. |
 |
Pontszám (max. 10) |
7,5 pont |
|