PEUGEOT 407 Fórum
PEUGEOT 407 Fórum
Tartalom
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hasznos linkek
 
Támogatás

Aki támogatni szeretné az oldalt, küldje a GKR betűket a 06-91/333-346 számra és a kapott kódot a levelezőn keresztűl elküldeni. Kösz.

 
Hibák-cikkek
Hibák-cikkek : ESP működése

ESP működése

  2011.12.26. 20:11


 

A Daimler-Benz és a Bosch közös fejlesztését, az ESP-rendszert tíz 
évvel ezelőtt, 1995 márciusában az akkori Mercedes csúcsmodellbe, az S-osztályba opcionálisan kezdték el beszerelni. A következő 
Mercedes-modellek közül egyre többnél már szériatartozékká vált, 
például S 600, CL 600, SL 600, E 430, E 320, 4-MATIC, AMG, 
továbbá E 55 és C43. Az első ESP-hidraulikaegység a Bosch ABS 
5.0 továbbfejlesztett változata volt. A rendszer kifejlesztésének céljai között szerepelt a moduláris felépítés és a nagyfokú integráció 
úgy a hardver, mint a szoftver vonatkozásában. 
Az első ESP-rendszer részegységei: 
– kerékfordulatszám-érzékelők, 
– keresztirányú gyorsulásérzékelő, 
– kormánykerék-elfordítás érzékelő, 
– perdülési sebesség érzékelő, 
– nyomásérzékelő, 
– elektronika, 
– hidraulikaegység, 
– előszállító fékfolyadék szivattyú, 
– dugattyús feltöltőegység. 
10 éves az ESP 
Bosch elektronikus stabilitás program 
Idén ünnepeljük a Bosch ESP-rendszer 
sorozatbeépítésének 10. évfordulóját. Ez 
az elektronikus menetdinamikai szabályozó rendszer hatékonyan növeli a közlekedésbiztonságot, ezért jelenleg is az érdeklődés középpontjában áll. Az új gépkocsik 
közül egyre többnél szériatartozékká vált. 
Az ESP 5.0 rendszer a Mercedesben 
 1. Vákuumos fékrásegítő
  a főfékhengerrel 
 2. ESP 5.0 hidraulikaegység 
 3. Dugattyús előtöltőegység 
 4. Villanymotoros előtöltő-
  szivattyú 
 5. Fékmunkahenger 
 6. ESP-elektronika 
 7. Kerékfordulatszám-érzékelő 
 8. Keresztirányú 
  gyorsulásérzékelő 
 9. Perdülésérzékelő 
 10. Kormánykerék-elfordítás 
  érzékelő 
 11. Nyomásérzékelő
Ezek közül néhány egységet már más elektronikus szabályozó 
rendszernél korábban is alkalmaztak. Például a kerékfordulatszám-
érzékelőt az ABS/ASR-nél, a kormánykerékelfordítás- és a keresztirányú gyorsulásérzékelőt, nyomásérzékelőt az ADS (Adaptíves 
Dämpfungssystem) – adaptív lengéscsillapító rendszernél. Az 
utóbbiakat az ESP-nek megfelelő szigorúbb műszaki követelmények 
szerint módosították. 
Nyomásérzékelő 
A Mercedes-Benz ADS-rendszerénél már alkalmazott nyomás-
érzékelő adaptációja. A mérési tartományát kiszélesítették, 
és az ESP szigorúbb biztonsági előírásai miatt megbízható 
hibafelismeréssel látták el. 
Kormánykerékelfordítás-érzékelő 
A zárt optokapus érzékelőegységet a kormánykerék tengelyé-
re fűzik fel. Fotocellákból és a kormánykerékkel együtt forgó 
kódtárcsából áll, amely az optikai érzékelők előtt mozdul el. Így 
képződik a kormánykerék egyértelmű helyzetét jellemző Gray 
kód. Két, egymással párhuzamosan működő mikroprocesszor 
végzi a kiértékelést. Így a redundancia révén egymás kölcsönös 
ellenőrzése is megoldott. A CAN-hálózaton keresztül küldi az 
elsőbbséget élvező adattáviratot az ESP-elektronikának. Kü-
lönös gondot fordítottak az adatátvitel biztonságára. Ez volt az 
ESP-rendszer első intelligens érzékelője, melyet saját kiértékelő 
elektronikával láttak el. 
A már rendelkezésre állókon kívül néhány, eddig még nem 
alkalmazott érzékelőt és beavatkozó egységet viszont ki kellett 
fejleszteni. 
Perdülési sebesség érzékelő (első generáció)
A gépjárművek függőleges tömegközépponti tengelye körüli 
elfordulását, kitörését, illetve a farolást méri. Gyrométernek is 
nevezik. Az első generációs, piezoelektromos érzékelő műkö-
dési módja a repülőgépeknél alkalmazottak elvét alkalmazta. 
A belsejében elhelyezett függőleges tengelyű, rézből készült 
csövet két, egymásra merőleges átmérője (x és y tengely) 
mentén (az A és az A’ jelű) piezoelektromos kristályok radiális 
rezonanciában tartanak. Ezek szögfelezőiben helyeznek el 4 
db további piezokristályt, mint érzékelőt (C és C’, valamint D 
és D’), melyek a rezgési csomópontokban vannak. Egyenes 
menetben itt nem érzékelnek rezgést. Ha a gépkocsi megperdül, megváltozik a rezgési csomópont helye, ezért az érzékelő 
kristályokban a rezgés töltést hoz létre. Szűrés és erősítés után 
a szenzor feszültség jele a gépkocsi elfordulásával lesz arányos. 
Ennél a változatnál nagyon pontos hőmérséklet-kompenzációra 
van szükség. Ezen kívül a piezokerámia lapkák öregedésével is 
számolni kell. 1998 második felétől már a második generációs 
érzékelőket alkalmazzák. 
20 autótechnika   2005/3
biztonságtechnika

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 
zene
 
Számláló
Indulás: 2011-12-25
 
Óra
 
Alkatrészek
 
Szavazás
új oldal
Hogy tetszik az oldal

Tetszik
nem rossz
lehetne jobb
nem tetszik
lesz jobb is
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

      Üdvözlök minden kedves peugeot 407 tulajdonost, vagy ide látogatót.

Ez az oldal a forumozók segítségére, és javaslatára készült.

Mint tudjuk, az Index forum sok sok évig szolgált minket, de sajnos úgy néz ki, hogy kinőttük azt.

Sok olyan dologra volt szűkségünk, mint például külön témákra bontott forum topikok, a keresés megkönnyítésére.

Az oldal még fejlesztés alatt áll, de dolgozunk rajta, hogy minnél használhatóbb formát öltsön.

Hasznos időtöltést kívánunk itt az oldalon.

ui: Bármi kérdés kérés merülne fel használjátok a Levelező opciót.

 

✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal