PEUGEOT 407 Fórum
PEUGEOT 407 Fórum
Tartalom
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hasznos linkek
 
Támogatás

Aki támogatni szeretné az oldalt, küldje a GKR betűket a 06-91/333-346 számra és a kapott kódot a levelezőn keresztűl elküldeni. Kösz.

 
Hibák-cikkek
Hibák-cikkek : Peugeot 407 2.0 Symbole tesz

Peugeot 407 2.0 Symbole tesz

  2011.12.26. 17:56


 

Teszt: Peugeot 407 Symbole 2.0 HDi - Mindent a szemnek!

Kulcsszavak: Peugeot407
gumi.vezess.hu
Jó napot! Hát maguk, mit csinálnak? - kérdezték a fehér Astrából kiszálló egyenruhások. Kollégáim, verbális készségeik legjavát megcsillogtatva, azt mondják, hogy éppen fotózzák az autót. 
- Megnézhetjük? 
- Hogyne! 
- Beülhetünk? 
- Igen. 
- Laci, ez jobb mint az új Mondeók - mondja a rendőr. Megnézik, megköszönik, távoznak, majd 10 percen belül másik rendőrségi Astra érkezik. Rádión szóltak a kollégák, hogy van itt egy Peugeot 407, én is megnézném, ha szabad. Szeretünk autókról beszélgetni, neki is szabad.

A 407 feltűnő karosszériája másokra is ugyanígy hatott, bárhol jártunk vele. A feltűnéshez elismerés párosult. A formaterv autópályán megteszi hatását, a többiek morfondírozás nélkül húzódnak le középkategóriás francia autó elől, még akkor is, ha nem megyünk gyorsabban náluk.

Úgy tapasztaltuk, hogy a 407-nek van tekintélye, amit a kétliteres HDi dízel ereje is megtámogat. Autópályán a felső fokozatokban az elvárt erővel gyorsultunk, a tesztautó némi nek
ifutás után erőlködés nélkül hozta a 208 km/órás végsebességet. 

Elvileg 1,0 bar a maximális turbónyomás, amivel 320 Nm a nyomatékcsúcs. Már ez az érték is tekintélyes, de túltöltéssel (overboost!!) rövid ideig 340 newtonmétert termel a motor, ráadásul mind a hat fokozatban.

Jól jött a motor rugalmassága, mert a váltó hosszú utakon jár, kissé akadozik is, nem váltunk rabjává az állandó kapcsolgatásnak. 

Városban az elfogadható szintre csökkentett turbólyuk sokat könnyít az autó vezetésén, nem kell külön figyelni a motor életben tartására dugóban araszolásnál. Országúton visszakapcsolás nélkül is könnyen kinézhetünk a sorból egy előzés erejéig.

A hidegindítás után is puhán és csendesen járó motor zaja 160-180 km/órás sebességnél visszafogott, a szélzaj gyorsabb tempónál sem jelentős, a jól szigetelt futómű és a gumizaj minden körülmények között csekély marad.

Az erős és nagyon kulturált motor alacsony fogyasztással tehette volna fel a pontot az i-re. Takarékossága viszonylag kis sebességnél nem egyértelmű. Autópályán két személlyel 140-es sebességet megcélozva 7,4 literes fogyasztás adódott száz kilométeren.

Érdekes módon a motor szinte érzéketlen a terhelés növekedésére, mert csak jó egy literrel tankoltunk többet, amikor öten élveztük a 407 kényelmét, autópályán igazán gyorsan mentünk, országúton sokat előztünk és városban is nyomtuk a gázt.

Elöl a vastag párnázású, kényelmes ülésekben jó sorunk volt. Hátul is kényelmes az ülés, de a magasabb utasoknak jutó passzentos tér ebben a kategóriában szokatlan. A csomagtér is váratlanul szerény méretű a konkurensekhez képest, csak 407 literes. A 407 liter persze szellemesebb, mintha mondjuk 430 literes volna, mint az elődé.

Korlátozott méretén kívül más baja nincs a csomagtartónak, kellően magas és formája szabályos. A hátsó ülések a slusszkulccsal az utastérből zárhatók, így nem lehet hozzáférni a csomagtérhez az ablakok beverésével.

Jellemzően jó minőségi benyomást keltő anyagokkal találkozunk az utastérben, kivéve a kormányoszlop műanyagát, ami alaposan elüt az elegáns kárpitoktól vagy a barátságos műszerfali műanyagoktól.

Jobb oldalon egy igazán nagy kesztyűtartót találunk. A vezető térdénél egy kisebbe rakhatjuk mindazt, aminek nem jut hely a váltó környékén, ahonnan nekünk hiányzott legalább egy nyitott rakodóhely. 

A két első utas az egyetlen pohártartóba rakhatja telefonját, mert a térképtartóból nehéz előbányászni, ha csörög. A középkonzolon sem biztató a helyet. A kartámasz alatti üreg méretes ugyan, de nyitása előtt meg kell kérni az utast, hogy emelje fel könyökét.

A Peugeot az igazán igényes megoldások közül választott a futómű tervezésénél. Elöl kettős keresztlengőkaros a független felfüggesztés. Hátul kis helyigényű, független, többlengőkaros konstrukcióval találkozunk.

Nem volt hiábavaló a ráfordítás, a 407 a sportosan vezethető középkategóriás autók közé tartozik. A futómű annyira sokat tud, hogy a széria menetstabilizáló elektronika visszajelzőjét nem láttuk felvillanni, persze nem kerestük külön a bajt. Az ESP kis sebességnél kikapcsolható, némi kerékkipörgéssel ugyanis könnyebb lehet elindulni hóban, de 50-nél magától visszakapcsol. 

Az elektrohidraulikus szervokormány rásegítése a kétezres dízelben más paraméterek mellett a sebességtől is függ. A 407 pontosan kormányozható, a volánon nem jelentkeznek hajtási befolyásokat, nem kell szkanderezni a turbódízellel.

Gyors tempóval elvállalt és váratlanul nyugodtan abszolvált kanyarok után értékeltük is a sportos vezetőknek szóló a futóműhangolást. Az úthibákat viszont ennek ellenére jobban kezelhetné a modern futómű. Nem az imbolygó lágyságot kérjük számon, de hasonlóan jó stabilitást kényelmesebb rugózással is meg lehetne valósítani.

Okos szolgáltatás a kezelési útmutatóban lokalizálásnak hívott lehetőség: az ajtózáró gomb megnyomásával a 407 a fényekkel jelzi hollétét. A középkonzoli menüben személyre szabhatjuk a haza kísérő fény időtartamát és más apróságokkal is erősíthetjük a kötődést az autóhoz.

Fanatikus tükörbehajtóként örömmel vettem az ajtók zárásakor a karosszériához simuló külső tükröket.

Középkategóriás dízel limuzinokhoz mérve a kétliteres 407 HDi Symbole 6 650 000 forintos alapára teljesen rendben van, a jól felszerelt és nagyon vonzó külsejű autóért akár többet is elkérhetnének, főleg azt tudva, hogy minden lényeges extrát alapáron megkapunk.

A komplett felszereltséghez már csak az ülésfűtés hiányzik, felára csupán 50 000 forint. A tolatóradar 130 000 forintot emészt fel a vállalat büdzséjéből, szerintünk a menő cégautóra vágyók mindenképpen rendeljék meg, mert a 407 áttekinthetetlensége zavaró.

Az árlistából úgy tűnik fel, hogy könnyűfém felnit rendelve automatikusan jár a légnyomás ellenőrzés az abroncsokban, az egyébként is meglévő biztonsági extrák mellé. 

Nemrég a minden kivitelben vezető oldali térdlégzsákkal felszerelt 
<a data-cke-saved-href="http://www.vezess.hu/hir.php?idx=4882" href="http://www.vezess.hu/hir.php?idx=4882" target"_blank="" style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; color: rgb(0, 102, 153); text-decoration: none; ">407 öt csillagot kapott az Euro NCAP törésteszten. Ehhez a kezdéshez valószínűleg illik majd a folytatás: ilyen jó fogadtatású külsővel kevésbé jó autók is sikeressé válnak.

Teszt: Peugeot 407 Symbole 2.0 HDi - Mindent a szemnek!

Kulcsszavak: Peugeot407
gumi.vezess.hu
Műszaki adatok - Peugeot 407 2.0 HDi Symbole
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1997
Furat x löket (mm) 85 X 88
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 100(136)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11
Végsebesség (km/h) 208
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,7
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,9
Vegyes (l/100 km) 5,9
CO2 kibocsátás (g/km) 155
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4676/1811/1477
Tengelytáv (mm) 2725
Csomagtér (liter) 407
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1505/575
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 66
Gumiméret 205/60 R16 H
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 6 650 000
Konkurensek (forint) Ford Mondeo 2.0 TDCI Trend: 6 365 000
  Renault Laguna 1.9 dCi Expression: 5 980 000
  Opel Vectra 1.9 DTH Comfort: 6 751 000
  Honda Accors 2.2 i-CTDI Sport: 6 999 000
  Toyota Avensis D-4D Sol: 6 655 000
Tesztelt autó ára (forint)  
Fontosabb extrák vezető-, utasoldali-, oldal-, függöny-, térdlégzsák, ESP, 2 zónás automata klíma, CD-s rádió,
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A Peugeot 407 fellépése rendkívül magabiztos. Magabiztossága jogos, mert a 136 lóerős dízelmotorral erős és jól vezethető autó. Szépségének ára a rossz áttekinthetőség és a szerény térkínálat.
Pontszám (max. 10) 7,5 pont

 

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 
zene
 
Számláló
Indulás: 2011-12-25
 
Óra
 
Alkatrészek
 
Szavazás
új oldal
Hogy tetszik az oldal

Tetszik
nem rossz
lehetne jobb
nem tetszik
lesz jobb is
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

      Üdvözlök minden kedves peugeot 407 tulajdonost, vagy ide látogatót.

Ez az oldal a forumozók segítségére, és javaslatára készült.

Mint tudjuk, az Index forum sok sok évig szolgált minket, de sajnos úgy néz ki, hogy kinőttük azt.

Sok olyan dologra volt szűkségünk, mint például külön témákra bontott forum topikok, a keresés megkönnyítésére.

Az oldal még fejlesztés alatt áll, de dolgozunk rajta, hogy minnél használhatóbb formát öltsön.

Hasznos időtöltést kívánunk itt az oldalon.

ui: Bármi kérdés kérés merülne fel használjátok a Levelező opciót.

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal